Cum să optimizezi campaniile tale Google Ads pentru rezultatele dorite?

O campanie Google Ads este un instrument valoros de marketing ce poate aduce trafic organic relevant pe site, poate genera mai multe lead-uri şi poate aduce şi clienţi noi. În termeni mai simpli, o campanie în universul Google Ads, este un set de grupuri de reclame care împărtăşesc un buget, un tip de targetare, alte setări. Poţi să ai reclame multiple într-o campanie şi poţi testa eficienta lor şi a planului tău pentru promovare via Google Ads.

Dacă discutăm despre campaniile Google Ads nu avem cum să nu aducem în discuţie şi optimizarea. Este nevoie de ea mereu şi nu ai cum să te aştepţi la rezultate bune pe parcursul derulării campaniei şi la final dacă nu ai şi optimizări gândite şi implementate în cele mai eficiente moduri. Optimizarea campaniilor Google Ads este un proces complex ce presupune examinarea datelor Google Ads şi operarea de schimbări incrementale la nivelul elementelor campaniei pentru a asigura performanţe bune şi rezultate peste aşteptări.

Noile tendințe în campaniile Google Ads

În marketingul digital, acolo unde ai nevoie şi de campaniile Google Ads, lucrurile se schimbă cu o viteză ameţitoare, apar noi instrumente, tendinţele se schimbă, se schimbă şi preferinţele clienţilor, competiţia este mai acerbă ca niciodată. Şi este foarte greu să ţii pasul cu aşa ceva. Ceea ce considerai tu optimizare acum două zile, două săptămâni s-ar putea ca mâine să nu mai aibă nicio valoare.

Doar un exemplu concludent: la începutul campaniei Google Ads eşti fericit că ai ales cuvinte cheie care funcţionează foarte bine. Peste o lună însă vezi că toate cuvintele cheie, aceleaşi, îţi cam fac probleme la nivel de CPA, Cost-per-Conversion. Optimizarea aici înseamnă să renunţi la respectivele cuvinte cheie şi să găseşti altele care au CPA ceva mai mic.

Maximizează succesul campaniilor tale cu Google Ads

Cum să optimizezi campaniile tale Google Ads pentru rezultatele dorite? 

Iată cele mai importante sfaturi şi trucuri de la specialiştii cu experienţă în Google Ads:

  • Foloseşte cuvinte cheie negative – sunt un fel de cuvinte care se opun cuvintelor cheie clasice. Incluzi termenii pe care vrei să îi ignore algoritmul Google la căutări, să nu afişeze reclamele tale din campania Google Ads pentru x termeni, cuvinte cheie;
  • Foloseşte cuvinte cheie tip „long-tail” – cuvintele cheie cu 3-5 cuvinte sunt excelente pentru optimizarea campaniei tale. Vor beneficia de pe urma acestor cuvinte cheie şi KPI-urile campaniei Google Ads. Ai specificitate mai mare, mai puţină competiţie, ai o intenţie în spatele lor mereu;
  • Scapă de „metrica vanităţii” – nu mai măsura ce nu contează pentru campania Google Ads, măsoară doar rezultate finale, nu click-uri şi impresii de tot felul. Contează mult conversiile, CPA-ul, rata conversiei, ROAS-ul, return on ad spend;
  • Ţine cont şi de datele din Google Analytics – trebuie să conectezi Google Analytics de contul unde ai campania Google Ads, te interesează şi In-Market Segments când legi conturile, ai segmentare făcută de Google pentru cei care vizitează site-ul tău, analizezi segmentările şi vezi ce poţi face mai departe pentru optimizarea campaniei derulate;
  • Valorificarea „activelor” sau extensiilor – extensiile sunt nişte instrumente pe care profesioniştii PPC le folosesc ca să impulsioneze campaniile Google Ads. De regulă ai titlul şi descrierea în campaniile Google Ads, dar vei vedea şi informaţii adiţionale, link-uri, telefoane, care poartă numele de extensii-preţ şi locaţie sunt extensii pe care trebuie să le ai în anunţurile campaniei tale;
  • Foloseşte în avantajul tău platformele specializate – caută şi găseşte instrumente şi platforme pentru optimizarea campaniilor Google Ads, respectă sugestiile date şi urmăreşte analizele făcute în aşa fel încât campania ta să funcţioneze cât mai bine şi să îţi ofere rezultate şi profitabilitatea dorită;

Ce trebuie să mai faci pentru a avea rezultatele dorite?

  • Targetează o audienţă specifică cu ajutorul RLSA-urilor

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA-uri) este o caracteristică Google ce permite adăugarea unei liste de audienţe remarketing la fiecare campanie. Campaniile tip display vor fi mai bine optimizare cu RLSA-uri. Lista de remarketing trebuie să fie mare, peste 1.000 utilizatori de targetat în campaniile de căutări, campaniile trebuie duplicate pentru testarea RLSA-urilor, RLSA-urile trebuie să funcţioneze alături de o companie, nu în locul ei;

  • Ţine cont şi de detaliile la carea ai acces

Vezi datele demografice, vârstă, gen, venituri utilizatori targetati. Gândeşte-te şi la cele mai bune momente din zi pentru afişarea reclamelor – uneori ai CPC mai mare în anumite părţi ale zilei, poate dimineaţă. Caută să ai un orar de afişare în aşa fel încât să nu influenţezi prea tare CPA-ul;

  • Revino asupra calităţii reclamelor din campania ta

Știi că ai reclame care rezonează bine cu fiecare client în parte când ai şi CTR mare, fiecare reclamă trebuie să ai un CTA, detalii cheie legate de afacere. Scorul reclamelor poate fi crescut prin includerea de cuvinte cheie populare în titlu, descriere, prin oferte promoţionale, prin beneficii, prin menţionarea particularităţilor afacerilor sau produselor. Testarea A/B este foarte importantă şi cercetarea competitorilor direcţi dacă vrei într-adevăr rezultate excelente mereu;

  • Optimizează zonele specifice din cont Google Ads ce îţi pot îmbunătăţi performanţele campaniei

Vei optimiza tot ce ţine de cuvinte cheie, „ad copy”, structura campaniei şi secţiunile aferente. Începe cu un audit detaliat al setărilor campaniilor, vezi ce se întâmplă cu parametrul conversion tracking, alege o strategie de licitare cât mai eficientă pentru obiective particulare. Evaluează campania ca să ştii că ai mereu cele mai bune practici şi nu ai elemente ce îţi „mănâncă” fără rost din buget, se elimină cuvintele cheie care nu aduc veniturile scontate;

  • Nu presupune din start ca parametrul conversion tracking chiar funcţionează

Te asiguri că ai date tracking excelente şi care îţi oferă o imagine complexă şi completă asupra campaniei Google Ads. Verifică tag-urile, pixeli, coduri de pe site ca să ştii că totul merge ca la carte şi campania ta chiar este de succes. Testează conversion tracking cu „test leads”.