Sfaturi pentru o colaborare de succes cu influencerii

În ultimii ani, strategiile de influencer marketing au căpătat o popularitate crescută. Tocmai pentru că încrederea utilizatorilor e din ce în ce mai greu de captat, brandurile au trebuit să-și reorienteze abordările. Conținutul valoros și inițiativele durabile nu mai contează atât de mult pentru a schimba percepțiile clienților și a influența decizia de cumpărare. Factorul uman este mai relevant ca niciodată. Așadar, majoritatea business-urilor au luat în considerare colaborările cu influencerii.

Autoritatea formatorilor de opinie, dar și impactul pe care îl pot avea în comunitate pot crește credibilitatea unui brand. Totuși, sunt multe aspecte pe care e necesar să le ai în vedere. Orice greșeală care intervine în planificarea strategiei poate afecta reputația pe piață. Cum poți evita din start situațiile neplăcute, dar și la ce te poate ajuta o agentie pr rămâne să afli în rândurile de mai jos.

Influencer marketing – la ce te ajută în mod practic?

Știai că aproximativ 80% dintre consumatori caută recenzii oferite de influenceri înainte de a cumpăra un produs sau un serviciu? Părerea formatorilor de opinie contează, așadar, destul de mult în fața potențialilor clienți, ceea ce îți va aduce avantaje diverse:

  • Influencerii pot prezenta produsele sau serviciile într-un mod mai autentic și mai personal, comparativ cu reclamele tradiționale. Vei reuși să stabilești conexiuni de lungă durată cu potențialii cumpărători.
  • Îți poți extinde targetul cu mai multă ușurință. Expunerea influencerilor în mediul online te va ajuta să-ți diversifici audiența, ceea ce te va ajuta implicit să sporești notorietatea businessului.
  • Recomandările influencerilor influențează direct decizia de cumpărare. Așadar, vei vedea rezultate la scurt timp de la implementarea strategiei. Totuși, ai nevoie și de servicii pr calitative pentru a atinge succesul așteptat.

Cum alegi corect influencerii?

Încheierea unei colaborări cu influenceri nu este chiar cea mai ușoară misiune. Persoanele publice își pot construi o imagine perfectă în exterior, dar nu înseamnă că se pot adapta fiecărui brand cu care colaborează.


Așadar, e foarte important să alegi cu atenție servicii pr profesionale și implicit influencerii cu care urmează să te asociezi. Nu-ți face probleme – există câteva trucuri care îți pot fi de folos:

  • Definește-ți obiectivele – Înainte de a începe căutarea persoanei potrivite, gândește-te la ce vrei să obții în urma campaniei. Vrei să sporești nivelul de awareness sau să crești rata de vânzări? Trasează obiective smart și adaptează planul în consecință.
  • Urmărește evoluția influencerilor – Fii atent la numărul de urmăritori, rata de engagement și răspunsul la comentarii. Vezi care este stilul de comunicare pe care îl folosește și dacă se potrivește brandului tău. Dacă nu vrei să dai greș, cel mai bine optezi pentru o agentie de pr.
  • Identifică publicul țintă – Analizează preferințele și interesele audienței și trasează un profil de buyer persona. Evaluează-i comportamentul de consum și gândește-te cum ar arăta clientul ideal pentru afacerea ta. Mai apoi, vezi dacă ceea ce ai aflat se potrivește cu ceea ce promovează persoana pe care vrei să o contactezi.

Colaborarea cu formatorii de opinie îți va garanta o varietate de avantaje – de la îmbunătățirea reputației până la creșterea vânzărilor. Însă, alegerea persoanelor potrivite poate deveni o provocare, mai ales dacă nu ții cont de recomandările de mai sus.

Stabilește-ți din timp obiectivele și apelează la o agenție de pr dacă îți dorești rezultate de lungă durată!

Young caucasian male blogger with professional camera recording video review of gadgets at home. Blogging, videoblog, vlogging. Man making vlog or live stream about photo or technical novelty.