optimizare seo

Optimizare SEO: Cum să optimizezi meta-descrierile pentru a crește traficul organic?

Optimizare SEO este un proces de durată, complex, care presupune parcurgerea mai multor etape pentru a avea cele mai bune rezultate la final şi o vizibilitate mai bună pentru site-ul optimizat pe motoarele de căutare populare.

Cu cât este mai bună vizibilitatea pe motoarele de căutare, cu atât vei fi găsit mai rapid şi vei avea clienţi mai mulţi, vânzări mai multe. Ideea unei optimizări SEO de calitate este să atragi vizitatori pe site care să fie mai apoi convertiţi în clienţi care vor reveni şi vor cumpăra produse şi servicii de la tine.

Dacă discutăm despre SEO la nivelul unui website vom avea trei tipuri de SEO, on-page, off-page şi SEO tehnic. Primul tip de SEO se referă la optimizări legate de calitatea şi structura conţinutului de pe paginile web, cuvinte cheie, calitatea lor etichete HTML.

Al doilea tip de SEO se referă la link-uri externe care vin de la alte site-uri cu autoritate bună, backlink-uri, internal linking, reputaţie, acestea sunt aspectele de bază pentru acest tip de SEO.

Al treilea tip de SEO este cel tehnic, adică îmbunătăţirea performanţelor generale ale site-ului în raport cu motoarele de căutare, securitate, certificate SSL, UX, structură, pe toate le vom avea în vedere. Cele trei tipuri de aplică şi altor subtipuri de SEO, SEO Local, SEO pentru imagini, SEO pentru videoclipuri.

Ce sunt Meta-Descrierile şi importanţa lor

Ca parte din optimizare SEO, scrierea unor meta-descrieri corecte şi eficiente poate avea un impact major asupra rezultatelor optimizării. Se îmbunătăţeşte simţitor performanţa în raport cu motoarele de căutare, vizibilitatea e mai bună, traficul organic atras pe site e mult mai mare. Investind timp pentru a scrie meta-descrieri excelente vom adăuga site-ului context şi valoare, mai ales pentru paginile Title, mai mulţi vizitatori vor da click şi vor merge spre site.

Meta-Descrierile sunt nişte texte scurte, relevante, tag-uri descriere în HTML, care nu fac altceva decât să rezume conţinutul unei pagini web. Ele apar de regulă sub titlurile păgânilor şi URL-uri în SERP, atrag vizitatori şi generează trafic pentru site-apar mai nou şi în Social Media, având acelaşi scop. Lungimea lor este de 155 caractere maxim sau 120 caractere maxim, pe mobil, dar cifrele pot varia. O meta-descriere scrisă corect vă îmbunătăţi vizibilitatea site-ului şi CTR-ul. 

Dar cum optimizăm corect meta-descrierile pentru a creşte traficul organic pe site-ul nostru?

  • Meta-Descrierile vor fi scrise cu gândul la vizitatori, nu la motoare de căutare, vor fi atrăgătoare pentru ei. Vei răspunde pe scurt la întrebările Despre ce este pagina respectivă? De ce pagină respectivă este cea mai bună alegere pentru căutări. Este important să le scrii din perspectiva celui care le va vedea şi le va accesa;
  • Include cuvântul cheie principal pentru care vrei să apară pagina optimizată SEO. Cuvintele cheie vor apărea mereu spre începutul descrierii;
  • Nu exagera cu toate cuvintele cheie introduse în Meta-Descriere;
  • Spune vizitatorilor ce vor obţine dacă vor da click pe link-ul site-ului apărut în SERP;
  • Cele mai importante informaţii de transmis prin Meta-Descrieri vor fi la începutul lor;
  • Meta-Descrierile vor fi conversaţionale, foloseşte limbajul natural, scrii pentru vizitatori, nu pentru motoare de căutare.

Detaliile fac întotdeauna diferenţa

  • Aminteşte toate beneficiile pe care le vor avea vizitatorii prin optimizare SEO, pe scurt;
  • Treci de la SEO la optimizarea experienţei de căutare;
  • Editează meta-descrierea de câte ori este nevoie ca să sune bine şi să nu aibă greşeli în ea;
  • Nu îţi fie frică să schimbi Meta-Descrierile dacă ai alte idei mai bune după ce le-ai pus deja pentru paginile web;
  • Include îndemnul la acţiune în Meta-Descrieri;
  • Meta-Descrierile vor fi specifice şi relevante, nu încerca să creezi meta-descrieri duplicat;
  • Nu scrie meta-descrieri care să păcălească utilizatorii;
  • Oferă soluţii sau beneficii, creează valoare prin fiecare Meta-Descriere adăugată;
  • Evită să copiezi texte din paginile web şi să le adaugi ca Meta-Descrieri;
  • Foloseşte mereu tonul şi stilul brandului în conceperea Meta-Descrierilor;
  • Vizează o intenţie de căutare specifică;
  • Rescrie Meta-Descrierile pentru conţinutul vechi de pe site.