Probabil că ești obișnuit cu cuvântul „advertorial”. Există multe exemple grozave de articole, atât online, cât și în ziare și reviste, pe care le poți confunda cu un conținut editorial. Asta, până când observi cuvântul advertorial scris în partea de sus a articolului.
Advertorialele au făcut mult zgomot în lumea marketingului și, dacă încă nu ai apelat la o campanie de promovare cu articole de tip advertorial, este timpul să începi! Căci acestea pot genera clienți potențiali, pot stimula vânzările, pot construi mărci sau îți pot îmbunătăți rentabilitatea investiției. Ce este un advertorial și de ce are atât de mult succes acest concept? Descoperă în continuare!
Advertorialul – ce este?
Pe scurt, un advertorial în mass-media tipărită sau online este o reclamă care este prezentată ca un editorial – de aici, amestecul cuvintelor „reclamă” și „editorial” – în care conținutul se potrivește cu restul mass-media.
Este un mod de publicitate plătită de companii și arată la fel ca restul articolelor ziarului sau revistei atât ca formă, cât și ca conținut. Este o reclama care arată și acționează ca un editorial. Când un advertorial arată ca restul știrilor de pe site-ul web, poți utiliza conexiunea pe care acel site o are deja cu cititorii săi. În acest fel, se poate ajunge mai direct la consumatori cu mesajul transmis.
Desigur, mărcile nu plătesc scriere advertoriale fără a primi ceva în schimb! Un advertorial este un anunț nativ cu un singur scop: obținerea unei acțiuni specifice de la cititor.
De ce merită să folosești un advertorial?
Pentru că funcționează! Pentru că este mult mai probabil ca utilizatorii să citească un advertorial decât o reclamă obișnuită.
Desigur, este important de menționat că eficiența reclamelor publicitare, mai exact a advertorialelor, poate depinde de calitatea conținutului în sine. Dacă advertorialul este bine scris și oferă valoare cititorului, este mai probabil ca acesta să se implice, să îi transmită emoții și astfel, să ia în considerare produsul sau serviciul promovat. Dar, dacă acel articol este scris prost sau acel conținut este pur publicitar, acesta poate opri cititorul din a continua lectura și poate chiar dăuna reputației mărcii.
Puterea și eficiența unor campanii cu advertoriale
Campaniile de scriere si publicare advertoriale online sunt una dintre cele mai eficiente forme de marketing digital disponibile. Chiar dacă aceste advertoriale sunt marcate clar ca reclame, ele arată și se simt ca editoriale. Aceasta înseamnă că ele par a fi articole imparțiale, ale unor terțe părți despre produsele sau serviciile unei companii, mai degrabă decât aprobări comerciale. Prezența pe site-urile unor editori online specifici, care au mult trafic și există în mediul online de foarte mult timp, oferă advertorialelor influență și credibilitate.
Rezultatul este că utilizatorii le citesc cu nerăbdare, percepându-le ca fiind mai credibile și mai demne de încredere decât reclamele standard. Cu toate acestea, creatorii de reclame online trebuie să fie conștienți de regulile motoarelor de căutare Google și să nu încalce regulile acestuia.
Amintește-ți că succesul unui advertorial se bazează în mare măsură pe calitatea conținutului. Trebuie să atragă un cititor arătându-și relevanța pentru interesele sale și apoi trebuie să ofere ceva de valoare.